View More

«Η πληρότητα του 40% δεν μπορεί να κάνει βιώσιμες τις συναυλίες»

Η πρόεδρος του συνδέσμου των διοργανωτών μιλάει για τις αβεβαιότητες και τις δυσκολίες του φετινού μουσικού καλοκαιριού.

news.team
news.team

Θα δούμε «ζωντανά» από τις 15 Ιουλίου τους αγαπημένους μας έλληνες καλλιτέχνες; Είναι βιώσιμες επιχειρηματικά οι περιοδείες; Τι θα συμβεί αν υπάρξει αιφνίδια αναστολή τους; Και το κοινό θα νικήσει τον φόβο της συνάθροισης; Η Κατερίνα Σταματάκη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, μίλησε στον Δημήτρη Κανελλόπουλο και την Εφημερίδα των Συντακτών και περιέγραψε τις αβεβαιότητες και τις δυσκολίες του φετινού μουσικού καλοκαιριού, ενώ πρότεινε μεταξύ άλλων να παραχωρηθούν ατελώς οι δημόσιοι χώροι εκδηλώσεων.

Μόνο έλληνες καλλιτέχνες

Η Κατερίνα Σταματάκη ξεκαθάρισε ότι μολονότι συναυλίες θα μπορούν να γίνονται από 15 Ιουλίου και μετά, «μιλάμε φυσικά αποκλειστικά για συναυλίες ελληνικών ονομάτων, μια και ξένοι καλλιτέχνες θα κάνουν καιρό να μας επισκεφτούν. Αλλωστε όλα τα μεγάλα φεστιβάλ του καλοκαιριού ματαιώθηκαν, ενώ και οι περιοδείες των ξένων καλλιτεχνών αναβάλλονται η μία πίσω από την άλλη. Η συζήτησή μας λοιπόν αφορά μόνο τις εγχώριες ζωντανές εμφανίσεις».

Είναι βιώσιμες επιχειρηματικά οι συναυλίες;

Η ίδια εκφράζει τις ανησυχίες της για το βαθμό δυσκολίας της εφαρμογής των εξαγγελιών της υπουργού Πολιτισμού. «Αρχικά η εξαγγελία φαίνεται θετική, επειδή κάπως ξεκινά η λειτουργία των lives. Δυστυχώς, όμως, είναι πολύ δύσκολο να εφαρμοστεί σε ουσιαστικό επίπεδο», λέει η Κατερίνα Σταματάκη. «Τουλάχιστον από την πλευρά της ιδιωτικής παραγωγής. Το γεγονός ότι τα δεδομένα θα αξιολογούνται διαρκώς και το χρονοδιάγραμμα θα αναπροσαρμόζεται αναλόγως, σημαίνει ότι είναι ορατό το ενδεχόμενο της αιφνίδιας αναστολής των περιοδειών. Αυτό συνεπάγεται μεγάλη δυσκολία στην ανάληψη του επιχειρηματικού ρίσκου από την πλευρά μας. Αφενός γιατί θα είναι στον αέρα οι συναυλίες, μια και εξαρτώνται από αστάθμητους παράγοντες και, αφετέρου, γιατί η πληρότητα του 40% δεν μπορεί να τις κάνει βιώσιμες επιχειρηματικά, χωρίς σοβαρή από την πλευρά του κράτους οικονομική ενίσχυση».

Η κυρία Σταματάκη προτείνει «είτε να αγοραστούν συναυλίες από τον ευρύτερο δημόσιο τομέα (δήμοι, περιφέρεια, φεστιβάλ, χώροι πολιτισμού, ΥΠΠΟ), είτε να αναλάβουν οι φορείς που μισθώνουν τους χώρους το μεγαλύτερο μέρος του κόστους της συναυλιακής παραγωγής, ώστε τα έσοδα από τα εισιτήρια να λειτουργούν συμπληρωματικά».

Η ευθύνη για την υγεία των θεατών

Επισημαίνει, επίσης, ότι δεν μπορούν να αναλάβουν οι διοργανωτές την ευθύνη για την υγειονομική προστασία των θεατών. «Το κράτος πρέπει να αναλάβει τη φροντίδα και τη δαπάνη για τις απολυμάνσεις των χώρων, την παροχή υγειονομικού υλικού, την ενδεχόμενη θερμομέτρηση του κοινού, την αστική ευθύνη για ένα τόσο σοβαρό θέμα που αφορά τη δημόσια υγεία». Προτείνει την κατάργηση του φόρου επιτηδεύματος και την προκαταβολή φόρου για δύο χρόνια, την παραχώρηση (ατελώς) όχι μόνο για το 2020 αλλά και για το 2021 των χώρων που ενοικιάζονται για πολιτιστικές δράσεις. 

Θα έρθει ο κόσμος στις συναυλίες;

Αυτή είναι η απορία που έχουμε πολλοί και που εξέφρασε και ο Δημήτρης Κανελλόπουλος. «Θα υπάρχει ο φόβος της συνάθροισης, ενδεχομένως να μην καλυφθεί ακόμα και το 40% της προσέλευσης», απάντησε, μεταξύ άλλων, η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συνδέσμου Διοργανωτών Πολιτιστικών Εκδηλώσεων, αλλά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο όλοι αυτοί οι περιορισμοί να λειτουργήσουν  και αντίστροφα.

Μίλησε, τέλος, για την οικονομική κρίση, για τις συναυλίες του χειμώνα, που γίνονται σε κλειστούς χώρους, τις μουσικές σκηνές, τις τιμές των εισιτηρίων που θα δούμε από εδώ και στο εξής.

Διαβάστε εδώ την πολύ ενδιαφέρουσα συνέντευξη.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


avopolis_google_news

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Το πιο καυτό νέο indie-rock συγκρότημα έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και θα πλαισιώσει τους

Ένας από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της New Wave – Pop μουσικής των δεκαετιών 80s – 90s

FEATURED TODAY

To showcase που συναρπάζει πάνω μια δεκαετία τη γαλλική μουσική σκηνή έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα την 1η Απριλίου στο Arch Club Live Stage. 

Είδαμε στο Θέατρο Σφενδονή την "Αφιέρωση", σε σκηνοθεσία Χάρη Φραγκούλη: μια διεισδυτική ανάγνωση του Στράους σε μορφή οπερέτας και ροκ παράστασης. 

Το πιο διεισδυτικό μυθιστόρημα του Τζόναθαν Κόου από την εποχή της "Λέσχης των Τιποτένιων" και του "Τι ωραίο πλιάτσικο!". Του Θανάση Μήνα.

Top