View More

Ρένα Μόρφη

Παρουσιάζει μια διασκεδαστική και καλοδουλεμένη παράσταση στην Πειραιώς 131, η οποία διαθέτει αισθητική και γλύκα, μα είναι κι ικανή να σηκώσει από τις καρέκλες ακόμα και το πιο «δύσκολο» κοινό, βάζοντάς το στον χορό...

Χώρος
Πειραιώς 131, Αθήνα
Ημερομηνία διεξαγωγής
14/12/2019
Γιώργος Μυζάλης
Γιώργος Μυζάλης
Άκουσα live για πρώτη μου φορά τη Ρένα Μόρφη (ή Σούλη Ανατολή) πριν από 2 χρόνια. Έγραφα τότε: «Προσωπικά, αναμένω με μια σχετική ανυπομονησία τον εμπλουτισμό της προσωπικής της δισκογραφίας, ώσπου τα δικά της τραγούδια στην playlist να είναι περισσότερα από τα διασκευασμένα «διαμαντάκια» του παρελθόντος. Αυτό είναι και το μεγάλο στοίχημα που, πλέον, πιστεύω ότι η Σούλη Ανατολή μπορεί να κερδίσει. Το μέλλον θα δείξει» (δείτε εδώ). Και όπως η μνήμη εξακολουθεί να λειτουργεί και να με «γιατροπορεύει» στα μουσικά, το θυμήθηκα το περασμένο Σαββατόβραδο, όταν και βρέθηκα στην Πειραιώς 131 για να την ακούσω και πάλι. Είχε μεσολαβήσει βέβαια, πριν από 1,5 χρόνο, και η επίσκεψή της στο «Θα Πεις κι ένα Τραγούδι;» (δείτε εδώ) και την παρακολουθούσα από απόσταση, αλλά με μεγάλο ενδιαφέρον και με συγκρατημένη ελπίδα.

Στο φετινό πρόγραμμα εντόπισα πολλά και θετικά στοιχεία. Μάλλον μόνο θετικά. Στα 2 αυτά χρόνια που δεν συναντηθήκαμε σε κάποια ζωντανή της εμφάνιση, η Ρένα Μόρφη δούλεψε κι άλλο, τόσο σε επίπεδο φωνής και ερμηνείας, όσο και σε επίπεδο performance και επί σκηνής «αέρα». Παράλληλα, στην Πειραιώς 131 ακούστηκαν και πολλά καινούργια, δικά της τραγούδια, που ουσιαστικά έκαναν τη ζυγαριά με τις διασκευές να ισορροπήσει περισσότερο, αλλά έδωσαν και πιο ξεκάθαρη την προσωπική της αισθητική και καλλιτεχνική ταυτότητα. Δεν θέλω να μιλήσω για δικαίωση ή για γεροντίστικα «στο είχα πει», μα για χαρά και ικανοποίηση που το νέο της υλικό κέρδισε τον χώρο που του αναλογεί στην παράσταση. Είναι δε και ιδιαιτέρως όμορφο: ειδικά το "Πες Την Αλήθεια", σε μουσική και στίχους Φοίβου Δεληβοριά, έχει κολλήσει στο κεφάλι μου.

Στα συν του προγράμματος και το γεγονός ότι η μπάντα της παραμένει ίδια κι απαράλλαχτη όλον αυτόν τον καιρό, με παίχτες ξεχωριστούς και προσωπικότητες στον χώρο, οι οποίοι γνωρίζονται πολύ καλά μεταξύ τους. Ανάμεσά τους και ο συνθέτης αρκετών πρωτότυπων τραγουδιών της Μόρφη, Δημήτρης Μπαλογιάννης.

Είναι τίμια η παράσταση της Ρένας Μόρφη. Μια διασκεδαστική, καλοδουλεμένη παράσταση, η οποία κάνει ακόμα και το «δύσκολο» κοινό να σηκωθεί από τις καρέκλες του και να «μπει στον χορό»· κυριολεκτικά και μεταφορικά. Διαθέτει αισθητική και γλύκα, που δεν διεκδικεί δάφνες βαθιάς φιλοσοφίας –κι ας θίγονται πάντα μεταξύ αστείου τα σοβαρότερα θέματα– αλλά προσφέρει ποιοτική ψυχαγωγία. Αξίζει λοιπόν να την παρακολουθήσει κανείς, ιδιαιτέρως αν έχει βαρεθεί τα ίδια και τα ίδια: θα βρίσκεται για 2 ακόμα Σάββατα στην Πειραιώς 131.

Όσο για την ίδια την πρωταγωνίστρια; Χαράζει με αργά και σταθερά βήματα την πορεία της στο ελληνικό τραγούδι και κάθε της χνάρι έχει την αξία του. Για μένα, που σε αυτήν τη φάση αναζητώ κάτι καινούργιο και έχω βαρεθεί την «επανεφεύρεση του εαυτού» που μαστίζει το εγχώριο ρεπερτόριο, φαντάζει σαν όαση. Ίσως και γιατί είναι ακόμα «φρέσκια» και εκπληκτική, κυριολεκτικά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με ...

Ο Άγγελος Κλειτσίκας βρέθηκε για δυο βραδιές στο Ηρώδειο (12 & 14/7) για να ακούσει και να δει

Η Τάνια Σκραπαλιώρη βρέθηκε στο Ηρώδειο και αναμεταδίδει το οπτικοακουστικό show που γέμισε για

FEATURED TODAY

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει ξανά και ξανά το Now και τελευταία κυκλοφορία της Internation Anthem.

Ο Αλέξανδρος Τοπιντζής βρέθηκε στο Ηρώδειο τη βραδιά που ο ισλανδός συνθέτης υπογράμμισε με διακριτικότητα πόσο διψάνε μουσικοί και κοινό για ζωντανή μουσική, ξανά.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, τα λέει με τον Δημοσθένη Ιωάννου των ομηρικών Κίρκη.

HOT STORIES

Η Νεοζηλανδή είναι η νέα προσκεκλημένη στη γνωστή σειρά βίντεο της Vogue.

Όπως ο μουσικός τη μοιράστηκε στο Red Hand Files.

Το ιδρυτικό μέλος της μπάντας ήταν 46 ετών.

Top