View More

Ο Parra For Cuva συλλέγει μουσικά όργανα και ταξιδιωτικές εμπειρίες

Μια σύντομη συζήτηση με τον ταλαντούχο Γερμανό παραγωγό που παντρεύει έθνικ μοτίβα και ηλεκτρονικά beats με τον πιο ευφάνταστο τρόπο,  λίγο πριν την εμφάνισή του στο Piraeus Club Academy.

Εύη Χουρσανίδη
Εύη Χουρσανίδη

Ο Nicolas Demuth δεν είναι «άλλος ένας» παραγωγός ηλεκτρονικής μουσικής. Είναι ένα ευρηματικό ζιζάνιο που βρήκε τρόπο να διαπρέψει σε ένα υπο-είδος της electro, εκείνο της έθνικ ηλεκτρονικής μουσικής. Με γνώσεις κλασικού πιάνου και εμπειρία σύνθεσης στο ευρύ φάσμα που καλύπτει jazz, pop και indie, o Parra For Cuva, έχοντας βάση του το Βερολίνο και με τη βοήθεια μουσικών οργάνων, συνθεσάιζερ και ψηφιακής επεξεργασίας, δημιουργεί πολυεπίπεδα κομμάτια, πολυπολιτισμικά και ποικιλόμορφα. Εδώ ο όρος «ταξιδιάρικες μελωδίες» δεν χρησιμοποιείται καταχραστικά: τα κομμάτια εντός τους περιέχουν ήχους από κάθε γωνιά του πλανήτη. 

Έχοντας ήδη κερδίσει την προσοχή του μουσικού τύπου μετά τα "Majouré" (2015), "Darwîś" (2016) και "Paspatou" (2018) και έχοντας εδραιώσει το όνομά του μέσα από συνεχείς live εμφανίσεις σε όλο τον κόσμο, ο 31χρονος παραγωγός και πολυοργανίστας δεν έπαψε να είναι δημιουργικός ούτε κατά τη διάρκεια της πανδημίας, κατά την οποία -και ενόσω μάλιστα περίμενε το πρώτο του παιδί- ηχογράφησε το νέο του άλμπουμ, "Juno"  στο οποίο κατάφερε να χωρέσει  νοτιοαμερικανικό ronroco, ινδικό φλάουτο, περσικό σαντούρι, αλλά και τη συμμετοχή μουσικών από όλο τον κόσμο, πολλούς από τους οποίους γνώρισε διαδικτυακά και συνεργάστηκε μαζί τους μόνο εξ αποστάσεως.

Την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου θα έχουμε την ευκαιρία να τον απολαύσουμε από κοντά στο Piraeus Club Academy, οπότε λίγο πριν μας παρασύρει στο "trip" που έχει ετοιμάσει για εμάς, του ζητήσαμε να μας μιλήσει για τη μουσική του, τα ταξίδια του, το φετίχ του με τα μουσικά όργανα και τα πλάνα του όσο θα βρίσκεται στην Αθήνα.  

World electronic music. Δεν ξέρω, υπάρχει αυτό το είδος;  Έτσι δεν θα περιέγραφες τη μουσική σου;

Ναι, ως επί το πλείστον, αυτή είναι η τέλεια περιγραφή της μουσικής μου. Συχνά περιέχει samples που θα λέγαμε είναι επηρεασμένα από την έθνικ μουσική. Γενικά, λατρεύω να σαμπλάρω μουσική από όλον τον κόσμο: drum beats από την Ινδία, ψαλμωδίες από τη Βραζιλία, ατμοσφαιρικές μελωδίες από το Togo κ.ο.κ.

Έχεις περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής σου στο Βερολίνο, αλλά αισθάνομαι ότι ταξιδεύεις και πολύ (αναφέρεις συχνά τη Νέα Ζηλανδία και την Ινδία σε συνεντεύξεις σου). Πόσο σημαντικό είναι για σένα, να ανακαλύπτεις τον κόσμο; Τα ταξίδια είναι το «καύσιμο» της καλλιτεχνικής σου έμπνευσης;

Πλέον ταξιδεύω κυρίως λόγω της δουλειάς μου ως μουσικός. Έχω την τύχη να βλέπω τόσα διαφορετικά μέρη χάρη στις συναυλίες μου. Δεν θα είχα επισκεφθεί ποτέ την Ινδία, δηλαδή. αν δεν ήταν για τη μουσική. Οι ιδανικές μου διακοπές είναι να μπω στο βανάκι μου και να πάρω τους δρόμους, σε όλη την Ευρώπη. Όχι ξενοδοχεία, όχι αεροδρόμια. 

Γενικά, τα ταξίδια, ναι, πυροδοτούν την έμπνευση. Μετά από μία εκδρομή, ανυπομονώ σαν τρελός να ξαναβρεθώ στο στούντιο. Πλέον, βέβαια, μπορώ να έχω μαζί μου πάντα ένα λάπτοπ και να γράφω όταν είμαι στο πήγαινε-έλα. 

Συλλέγεις μουσικά όργανα από όλο τον κόσμο. Πώς και καταπιάστηκες με αυτό το χόμπι και τι συναισθήματα σου γεννά; Επίσης, τι αναζητάς συνήθως;

Όταν πηγαίνω σε ένα μαγαζί που πουλά μουσικά όργανα και όταν ανακαλύπτω synths και ειδικά όργανα που δεν βρίσκεις εύκολα, νιώθω σαν παιδάκι σε ζαχαροπλαστείο. Μου αρέσει πάρα πολύ να ηχογραφώ τους ήχους όλων αυτών των οργάνων στο σπίτι, είναι μέρος της μουσικής που κάνω, και πάντα φέρνουν ένα διαφορετικό "feeling" και μια αναλογική υφή  που θεωρώ είναι πολύ απαραίτητη στη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική.

 Παίζεις όλα τα όργανα μόνος σου και μετά τα ενσωματώνεις στα κομμάτια σου; Ποια είναι η διαδικασία;

 Κατά κύριο λόγο, ναι, τα παίζω όλα εγώ. Ό,τι έχει πλήκτρα μου είναι πολύ απλό. Δεν παίζω κιθάρα ούτε μπάσο όμως, οπότε εκεί ζητώ τη βοήθεια τρίτων. Ηχογραφώ κρουστά και όργανα με πλήκτρα με τα μικρόφωνά μου και μετά τα επεξεργάζομαι ψηφιακά με ειδικά  plugins (EQs, Reverbs, Filters κτλ). Έτσι μπορώ να κάνω ένα αρμόνιο από την Ινδία να ακούγεται σαν  συνθεσάιζερ από τα 80s. 

 Ακούς νέες κυκλοφορίες; Έχεις να μας προτείνεις τρεις φετινούς δίσκους να ακούσουμε; 

Sohn: Trust
Tourist: Inside Out
Kevin Morby: This is a Photograph

 Τι να περιμένουμε από την εμφάνισή σου στο Piraeus Academy την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου; Τριπάρισμα; Χορό; Λέιζερ; Visuals;

 Θα έχω μαζί μου ταξιδιάρικα φώτα να γίνει το show πιο ενδιαφέρον και fun. Και θα παίξω τα πιο χορευτικά μου κομμάτια. Έχω βγάλει πολλά τραγούδια όλα αυτά τα χρόνια αλλά τα περισσότερα είναι downtempo, κι αυτό είναι μια χαρά για ένα χαλαρό βράδυ στο σπίτι, ...αλλά όχι για συναυλία!

 Έχεις αναφέρει σε συνεντεύξεις ότι μετά από μία συναυλία, πηγαίνεις μια βόλτα για να γνωρίσεις καλύτερα το μέρος που βρίσκεσαι. Σκοπεύεις να το κάνεις αυτό στην Αθήνα; Ή είσαι ήδη εξοικειωμένος με την πόλη; Αν ναι, τι σου αρέσει σ'αυτήν;

 Ήρθαμε στην Αθήνα ακριβώς πριν από ένα χρόνο, τον Νοέμβριο του 2021 (σ.σ.: θυμηθείτε εδώ την ενθουσιώδη κριτική του Avopolis). Ήταν υπέροχη εμπειρία και καθώς είχαμε και μία μέρα ελεύθερη, την περπάτησα αρκετά την πόλη. Λόγω Covid ήταν πιο άδεια από ό,τι συνήθως, φαντάζομαι, αλλά αυτό ήταν καλό γιατί ακόμα και στα τουριστικά σημεία ήμασταν χαλαρά. Αυτή τη φορά ανυπομονώ απλά να καθίσω σε μια ταβέρνα και να παραγγείλω μια χωριάτικη, λίγο ταραμά  και μια Μύθος.

Κεντρική φωτογραφία: Αφροδίτη Ζαγγανά

 

Ο Parra For Cuva εμφανίζεται την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου στο Piraeus Club Academy, με opening act τον Orbit. Περισσότερα εδώ.

pfc-poster


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


avopolis_google_news

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ενώ φορτίζουν τις φωτεινές στολές τους για την επερχόμενη εμφάνισή τους στο Morphic Nights αυτή την Παρασκευή, οι Lip

Αν η Nalyssa Green και οι S.W.I.M. σχημάτιζαν ένα φεμινιστικό trap συγκρότημα, πώς θα λεγόταν; Η απάντηση στην νέα ...

Λίγο πριν ολοκληρώσει τις εμφανίσεις της στο Half Note Jazz Club, η Παυλίνα Βουλγαράκη μίλησε στην Αγγελική Λάλου εφ’

FEATURED TODAY

Η ανακοίνωση της έλευσης της Ισπανίδας superstar στο Release Athens x SNF Nostos γέννησε απορίες («ποια είναι η Rosalía;»), εντάσεις («εμείς μέταλ θέλουμε»), έως και χλευαστικά μηνύματα («τι είναι τούτο;»). Συμμετέχουμε στη συζήτηση.

Τα διεθνή μέσα κάνουν λόγο για τα γραπτά ενός «γεροξεκούτη μισογύνη », ενώ ακόμα δεν έχει κοπάσει ο σάλος γύρω  από την πώληση αντιτύπων με αυτόγραφα-ρέπλικες. Μήπως όμως τελικά είμαστε τελείως εκτός θέματος; Του Άγγελου Κυρούση.

Δύο συντάκτριες του Avopolis με «νεοκυμματικές ανησυχίες» βρέθηκαν το περασμένο Σάββατο στο συναυλιακό στέκι της Λιοσίων και μοιράζονται τις (θετικότατες) εντυπώσεις τους.

Top