View More

Glacial και Όσο Ζω Μαζώ

Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος γράφει για τον νέο δίσκο των Glacial που έχει beats, σαξόφωνο και Γιώργο Μαζωνάκη.

Ζώης Χαλκιόπουλος
Ζώης Χαλκιόπουλος

Οι ιστορίες μουσικής ευφυΐας ήταν πάντα αυτές που πάταγαν καλά στα πόδια τους. Σαν να λέμε, άνθρωποι που ήξεραν καλά από την αρχή ποια πλευρά αντιπροσώπευαν και τι ήθελαν, τελικά, να βγάλουν παραέξω. Ένα από τα ζωντανά παραδείγματα με χρώμα ελληνικό είναι και αυτό των Glacial, δηλαδή του παραγωγού ηλεκτρονικής μουσικής Γιώργου Λεμού και του σαξοφωνίστα Ilan Manouach, που άρχισαν να συνεργάζονται κάτω από το ίδιο όνομα πριν δέκα χρόνια. Ένα όραμα που με τις σωστές μανούβρες φιλοξένησε τον γνωστό έλληνα τραγουδιστή Γιώργο Μαζωνάκη σε ένα από τα κομμάτια του νέου τους δίσκου από τη Hôtel Costes, Hardcore Lounge, που κυκλοφόρησε επίσημα σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες, αλλά και σε περιορισμένη έκδοση βινυλίου. Προάγγελος, εκείνο το live τους στην τελευταία έκδοση του ADD Festival με τον Μαζωνάκη να τραγουδάει πρώτη φορά σε ξένα αλλά όχι αφιλόξενα χωράφια, μπροστά σε εκατοντάδες άτομα, στο παλιό αεροδρόμιο του Ελληνικού, το 2018.

Κι εδώ έρχεται το Diggin' με ενθουσιασμό να παρουσιάσει έναν ακόμα δίσκο που αξίζει την προσοχή μας. Τα ηλεκτρονικά techno dub backgrounds του Λεμού και το σαξόφωνο του Manouach δίνουν ένα νωπό αποτέλεσμα. Μια καλά δεμένη concept δουλειά 8 κομματιών που δουλεύει εξαιρετικά και κυλάει σαν «νεράκι». Ιδίως αυτή τη συννεφιασμένη περίοδο που διανύουμε και που όλα δείχνουν ότι τέτοιοι δίσκοι με ambient στοιχεία βρίσκουν το δρόμο τους στα αυτιά των εξαιρετικά ανήσυχων ακροατών ανά το κόσμο. Τα κομμάτια είναι σωστά μοιρασμένα, από τα πρώτα ''Love Letters from Ankara'' και ''Wiggle Space'' που είναι αρκετά ατμοσφαιρικά, νυχτερινά και αργόσυρτα μέχρι την πρώτη δυνατή στιγμή του ''Tikkun'' που τα πράγματα είναι πιο σκοτεινά, με αγγλική grime αισθητική. Για να πέσουν τα φώτα και να εμφανιστεί η πλούσια ενορχήστρωση του «Δεν Είμαι Εγώ», με την αισθαντική φωνή του «Μαζώ» να διχοτομεί τον δίσκο στη μέση, πάνω στα downtempo beats και το αέρινο σαξόφωνο των Glacial. Από εκεί και πέρα, έχουμε την ωραία ατμοσφαιρική cosmic ηλεκτρονικούρα των ''Bouche Fermee'' και ''Normies'', ενώ στα δύο τελευταία tracks του δίσκου ''Hardcore Lounge'' και «Μοιρολόι» το tempo ανεβαίνει και γίνεται πιο χορευτικό. Κυρίως στο τελευταίο μέρος, οι επιρροές από την ελληνική μουσική είναι εμφανείς.
 
Όσο και αν μοιάζει αντιφατικό το όνομα του Γιώργου Μαζωνάκη στον δίσκο των Glacial, δένει όμορφα. Προσωπικά, συμπαθώ κιόλας τη φάση του κι η συνεργασία με εξίταρε εξ αρχής, πριν ακόμη ακούσω το εν λόγω track. Αυτή είναι και η μαγεία της μουσικής, άλλωστε. Τα συμπεράσματα δικά σας, μετά από προσεκτική ακρόαση.
 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το «φαντασμαγόρι» Pan Pan σε έναν δίσκο που είναι
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει παλιά και νέα κομμάτια του ντουέτου

FEATURED TODAY

Ο ιθύνων νους των Regressverbot στράφηκε στο σόλο project Athens Computer Underground και μιλάει στην Τάνια Σκραπαλιώρη για τα «μπλιμπλίκια, τα κομπιούτερ και τους αριθμούς» αλλά και τη φετινή δουλειά The Crying Came που ακούγεται σαν μια βόλτα με αμάξι των 90s.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, συνεχίζει τον αγώνα της σωτηρίας, με μουσικές προτάσεις από τις υπόλοιπες 12 χώρες του φετινού Euro.

H Τάνια Σκραπαλιώρη ξαναθυμήθηκε τι πάει να πει συναυλία στον Κήπο του Μεγάρου, που για μια βραδιά γέμισε με τους ήχους του καλοκαιριού που τόσο μας έλειψε.

HOT STORIES

Ακούστε το νέο κομμάτι της τραγουδίστριας που ήδη ακούγεται στο repeat (και στους στίχους του βρίσκουμε μεταξύ άλλων τον Saske).

Μετά τους Primal Scream, η Lorde συνεχίζει να μαζεύει φιλοφρονήσεις και...να σκάσουν όσοι λένε «ο κλέψας του κλέψαντος».

Έτσι μας λέει τουλάχιστον στο πρώτο ομώνυμο single του επερχόμενου σόλο δίσκου του.

Top