View More

Όταν ο Eno συνάντησε τον Moebius και τον Roedelius, είχε πολλή ζέστη

Ο Ζώης Χαλκιόπουλος στο Diggin' αυτής της εβδομάδας κατεβάζει από το ράφι το After the Heat, τον δίσκο στον οποίο ο Brian Eno έδωσε τα χέρια με τους kraut γερμανούς φίλους του.

Ζώης Χαλκιόπουλος
Ζώης Χαλκιόπουλος

Τον άγγλο Brian Eno σίγουρα τον γνωρίζετε πολλοί, μιας και μπήκε σε πολλά μουσικά χωράφια από τα 80s κι έπειτα: new wave, rock, electronica κ.α. Είναι γνωστός, άλλωστε, για το έργο του στον ευρύτερο ηλεκτρονικό ήχο και πρωτοπόρος της ambient. Υπήρξε μέλος των θρυλικών Roxy Music και συνεργάτης πολλών μεγάλων ονομάτων (βλέπε David Bowie). Ειδικότερα, υπήρξε πιο σημαντικός για τους δίσκους Music for Films (1976) και Here Come the Warm Jets (1973), κατ' εμέ. Καλά όλα αυτά, όμως, αλλά, είναι ακόμη σημαντικότερα τα χρόνια που πέρασε στις συνεργασίες με τους Γερμανούς (είναι φίλοι μας). Όπου Γερμανοί, γράψε τους τιτάνες του kraut -και γενικότερα της ηλεκτρονικής πρωτοπορίας- ClusterΠιο συγκεκριμένα, εδώ μιλάμε για τους Moebius και Roedelius, το αχτύπητο δίδυμο της περίφημης Sky Records, που ζούσε ταπεινά υπό την σκιά της τεράστιας Brain Records, στην οποία οι ίδιοι ηχογραφούσαν σαν Cluster. Παρ' όλα αυτά και τα δύο υπήρξαν πολύ σημαντικά labels με ύφος και χαρακτήρα σε αυτόν τον ήχο.

Στα τέλη των 70s, εκεί που σχεδόν σβήνει το rock στοιχείο και τα αναλογικά ηλεκτρονικά αρχίζουν να απασχολούν σοβαρά τους μουσικούς, το 1978, γράφεται ένα από τα πιο σημαντικά albums σε αυτή την τόσο αγαπητή κατηγορία. Ο λόγος για το εξαιρετικό After the Heat. Μάγκα μου, εδώ μπλέκεται στην παραγωγή και o Conny Plank αλλά και ο kraut θρύλος, Holger Czukay, μπασίστας των Can (ναι, καλά ακούσατε). Και οι τρεις μουσικοί έχουν συνεργαστεί και εμπλακεί σε κάμποσα projects, αλλά, ποτέ τόσο ζωτικά όσo στο συγκεκριμένο. Ένας σκασμός synthesizers και keyboards μαζί με την βοήθεια ενός μπάσου και μιας κιθάρας και η φωνή του Eno που ακούγεται εξαιρετική στο καλύτερο κομμάτι του δίσκου ''The Belldog''. Θα έλεγε κανείς ότι το συγκεκριμένο θα μπορούσε να έχει γραφτεί στα μέσα του 1990 αφού πιο πολύ για indie rock ή new wave ακούγεται. Και όλα αυτά, μαζί με την μαγεία της ambient από κάτω. Καθαρή πρωτοπορία, μίλια μπροστά και άλλα τέτοια ζουμερά. Ατμοσφαιρικό και industrial μαζί, με το καθαρό πιάνο απλά να εξισώνει την κατάσταση σε σημεία. Κομμάτια ταμάμ για αυτή την απαιτητική περίοδο που διανύουμε.

Η βινυλιακή πρώτη έκδοση του After The Heat των Eno, Moebius & Roedelius κυκλοφόρησε από την Sky Records. Το βρίσκετε σε επανέκδοση από την δραστήρια Bureau B Records με έδρα την Γερμανία. 


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ


ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στο νέο του Diggin', o Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει το «φαντασμαγόρι» Pan Pan σε έναν δίσκο που είναι
Στο νέο του Diggin', ο Ζώης Χαλκιόπουλος ακούει παλιά και νέα κομμάτια του ντουέτου

FEATURED TODAY

Ο ιθύνων νους των Regressverbot στράφηκε στο σόλο project Athens Computer Underground και μιλάει στην Τάνια Σκραπαλιώρη για τα «μπλιμπλίκια, τα κομπιούτερ και τους αριθμούς» αλλά και τη φετινή δουλειά The Crying Came που ακούγεται σαν μια βόλτα με αμάξι των 90s.

Κάθε εβδομάδα, ο Επίτροπος θα επαναφέρει την τάξη, ακόμα κι αν οι χατζημεταλλάδες δεν έχουν σωτηρία. Στο νέο του Παρατηρητήριο, συνεχίζει τον αγώνα της σωτηρίας, με μουσικές προτάσεις από τις υπόλοιπες 12 χώρες του φετινού Euro.

H Τάνια Σκραπαλιώρη ξαναθυμήθηκε τι πάει να πει συναυλία στον Κήπο του Μεγάρου, που για μια βραδιά γέμισε με τους ήχους του καλοκαιριού που τόσο μας έλειψε.

HOT STORIES

Ακούστε το νέο κομμάτι της τραγουδίστριας που ήδη ακούγεται στο repeat (και στους στίχους του βρίσκουμε μεταξύ άλλων τον Saske).

Μετά τους Primal Scream, η Lorde συνεχίζει να μαζεύει φιλοφρονήσεις και...να σκάσουν όσοι λένε «ο κλέψας του κλέψαντος».

Έτσι μας λέει τουλάχιστον στο πρώτο ομώνυμο single του επερχόμενου σόλο δίσκου του.

Top