search

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

Μουσική με προσωπική και βαθιά ποιοτική αισθητική, γραμμένη για μια φανταστική ιστορία, που έχει ως επίκεντρο την αιώνια αναζήτηση της αγάπης...

Label | High Hope
Κυκλοφορία | 4/2019
Βαθμολογία | 7,5

1975 –υπάρχει ένας αρχαίος μύθος για την αγάπη, αλλά όχι οποιαδήποτε αγάπη. Την αληθινή, την αγάπη που μπορεί να βρεθεί μόνο στις άκρες της Γης. Ο θρύλος λέει ότι ο μύθος της ήταν το τελευταίο πράγμα που Αυτός ψιθύρισε στ' αυτιά της. Και η Melanie ξεκίνησε για να Τον ξαναβρεί.

Απτοήτη από προειδοποιήσεις και παρακάλια από φωνές αόρατες, όργωσε ποτάμια και σκοτεινά δάση, κορυφές χιονισμένων βουνών κι ερήμους, ώσπου έφτασε στο Τέλος. Στέκοντας πάνω από την άκρη, κοίταξε σαστισμένη. Δεν υπήρχε τίποτα για να βρεθεί. Βουβή μέσα στην απόγνωση, πήδηξε μέσα σε μια δίνη από συναισθήματα. «Πρέπει να είναι κάπου εδώ», αντήχησε η φωνή της, καθώς συνέχιζε να πέφτει όλο και πιο βαθιά στην Αληθινή Του Αγάπη.



Αυτή είναι η υπόθεση του φανταστικού φιλμ του οποίου το score αποτελεί τον νέο δίσκο του ιδιαίτερα αγαπητού και ιδιαίτερα ταλαντούχου παραγωγού Γιώργου Μπρατάνη, που βέβαια γνωρίζουμε ως Cayetano. Μια ψηφιακή έκδοση του τελευταίου μήνα του 2018, που μόλις πήρε σάρκα και οστά σε επίσημη, φυσική μορφή: σε 300 βινύλια, τα οποία βγήκαν προς πώληση πριν μερικές ημέρες.

Το Melanie αξίζει και με το παραπάνω όλη την αναμονή της διανομής του φυσικού format, προκειμένου να το ακούσεις όπως του πρέπει –ιδανικά από το πλατώ ενός πικάπ με δρύινη επένδυση, μία από τις πρώτες αληθινές ημέρες της φετινής άνοιξης. Πραγματική μουσική γραμμένη για μια φανταστική ιστορία, διαγράφει έναν υποδειγματικής οικονομίας και ροής κύκλο, έχοντας ως επίκεντρο ένα από τα πανάρχαια (οριακά ανυπόφορα) πυροδοτούντα και εμπνέοντα την τέχνη κλισέ: την αιώνια αναζήτηση της αγάπης.

Και είναι η προσωπική, βαθιά ποιοτική, αισθητική του Cayetano που κάνει αυτό το κλισέ όχι απλώς υποφερτό, αλλά να λάμπει μέσα στην απλότητά του, μετατρέποντάς το, με ιδιοφυή τρόπο, σε λιτό μα ιδανικό άξονα για το μουσικό του concept. Το οποίο, με τη σειρά του, χαρακτηρίζεται από ατμόσφαιρα καθηλωτικής ειλικρίνειας.

Η ιδιότυπη Οδύσσεια της Melanie ξεκινάει με τη χάραξη της πορείας της στον χάρτη υπό τους ήχους του "Making Τhe Distance", σύνθεση πλήρως εναρμονισμένη με τη σύγχρονη επανέκρηξη της nu-jazz (βλ. Go Go Penguin)· πρόκειται άλλωστε για χωράφια που ο Μπρατάνης έχει οργώσει απ’ τους πρώτους στα καθ’ ημάς. Η περιπέτεια συνεχίζεται στα πλήκτρα της νήσου Crumb κι από εκεί φτάνει κατόπιν σ’ ένα εξαιρετικό δίπτυχο: το "Desicion Made" και το "My Job Is Done" χύνονται το ένα στο άλλο, με την υποδόρια ψυχεδέλεια του φλάουτου στο πρώτο να συναντά τη χορταστική bluesy αφήγηση των φωνητικών της Αλεξάνδρας Σιέτη. Ακριβώς στη μέση του ακρόασης, φορτισμένο με όλη τη στρατηγική σημειολογία της θέσης, δεσπόζει το "Looking For Love", συμπυκνώνοντας με την κυριολεξία του την εφαλτήρια ιδέα και την αποστολή της Melanie· παράλληλα, ανοίγει και μια σχετικά pop χαραμάδα στη με συνέπεια προσανατολισμένη στη δεκαετία του 1970 αναφορικότητα του δίσκου.

Λίγο πιο κάτω οι εξωτικοί ήχοι από το "Turtle Bar" θα οδηγήσουν στο γαλλόστιχο "Je Suis Paree", ένα από εκείνα τα συμπαγή μικρά διαμάντια που μας χαρίζει πότε-πότε ο Cayetano με τη μορφή μιας κλασικής τραγουδιστικής δομής, στην οποία μπολιάζει αφάνταστη ευαισθησία και μπόλικα καμπανάκια γόνιμης νοσταλγίας. Δυο ραψωδίες πριν το τέλος η ψυχεδέλεια ξαναχτυπά (στα ίσα αυτή τη φορά) με αριστουργηματική φρεσκάδα και διακριτικότητα, στα γεμίσματα του "Victoria Harbour". Στην Άκρη τέλος του δίσκου, το "Keep On Me", με δύο συγχορδίες στο πιάνο  κι ένα λυρικό ξέσπασμα κρουστών, επενδύει μουσικά την κατάβαση της πρωταγωνίστριας· και αναδεικνύει το επιμύθιο της ιστορίας της, το οποίο απαγγέλει η φωνή του Georges Perin.

Η (ευχάριστα) οικεία ηλεκτρονική παλέτα του Cayetano ενσωματώνει με καταπληκτικό τρόπο όλα τα χρώματα της ψυχεδελικής παράδοσης των 1970s και ζωγραφίζει με απλά υλικά και πολύ ταλέντο έναν ακόμα πίνακα –που θα μπορούσε να είναι φιλμ, βιβλίο, καρτ ποστάλ, οδοιπορικό ή αυτό που είναι: ένας δίσκος, του οποίου η θεμέλια ιδέα μπορεί να φαντάζει εύκολη, η εκτέλεσή της όμως δεν είναι καθόλου. Ένας δίσκος που αξίζει ν' ακούσετε.

 

ΔΗΜΟΦΙΛΕΣΤΕΡΑ ΑΛΜΠΟΥΜ

The Cranberries - In The End

Μιχάλης Τσαντίλας

Dine Doneff - In/Out

Βαγγέλης Πούλιος

Rammstein - Rammstein

Παναγιώτης Λουκάς

HOT ΣΗΜΕΡΑ!

Release Athens 2019 μέρα 4: New Order + Johnny Marr, Morcheeba, Fontaines D.C., Ta Toy Boy

Μεγάλοι πρωταγωνιστές στην Πλατεία Νερού ήταν τελικά τα φαντάσματα των Smiths και των Joy Division,…

Στην τελική ευθεία για το Plisskën Festival 2019

Τρίτη 25, Τετάρτη 26 + Πέμπτη 27 Ιουνίου στην Τεχνόπολη, με Boiler Room, 3 σκηνές και 34…

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης και οι Jethro Tull

Πήγε στο Ηρώδειο να τους δει και συνάντησε έπειτα και τον Ian Anderson

ΛΕΞ + ΣΑΝΤΑΜ, Ηγεμόνας

Γκαζωμένος ήρθε στο Θέατρο Πέτρας ο Θεσσαλονικιός ράπερ, όπου και αποθεώθηκε από χιλιάδες αγόρια…

ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΦΙΕΡΩΜΑΤΑ

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 1: From Jimmy to Iggy, 1947-1970

Είναι ο πρώτος που έκανε stage diving σε μια συναυλία στο Ντιτρόιτ, ο πρώτος που αποφάσισε πως έχει…

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 4: τα 1990s και η νέα χιλιετία

Η "Candy", η επανασύνδεση των Stooges, τα γαλλικά ρομάντσα...

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 5: Στα άκρα του Iggy

Όταν φτάνει η Μερσεντές που τον φέρνει και κάνω το λάθος να του ανοίξω την πόρτα κρατώντας στο άλλο…

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 3: Η δεκαετία του 1980 –περισσότερο ...Pop, παρά Iggy;

Στην προσπάθεια του να γίνει εμπορικός, έκανε ίσως τους πιο αντι-εμπορικούς δίσκους της καριέρας…

Αφιέρωμα Iggy Pop, μέρος 2: τα 1970s

Το ροκ των Stooges είναι μια άμορφη μάζα από ακατέργαστο θόρυβο: γυμνό από στολίδια, αλλά…